Campus Jakobsberg

Välkommen till Järfälla gymnasium, en modern kommunal skola där eleverna trivs och får studiero. Vi har ett brett utbud av program och behöriga lärare med stort engagemang för varenda elev.

I januari 2022 flyttade våra högskoleförberedande program till Barkarby – en ny mötesplats för utbildning, näringsliv, idrott och kultur. Du har möjlighet att se de nya lokalerna på vårt andra öppet hus 9 februari.

Våra branschrekommenderade yrkesprogram bedrivs i fräscha och nyrenoverade lokaler i Jakobsberg med den utrustning som möter branschens krav.

Oavsett vilket program du väljer, får du ta del av innovativa samarbeten och knyta unika kontakter med universitet och företag.

Järfälla gymnasium är en skola där allting finns: många grupprum och studiehallar för elever att arbeta i, stort bibliotek, god tillgång till idrottshallar och simhall, cafeteria med långa öppettider och egen restaurang där maten lagas med hjärta från grunden.

Med pendeltåg och buss är det lätt för dig att åka till skolan.

Titta runt på Järfälla gymnasium med 360° fotograferingen

Klicka på bilderna så länkas du till en 360° modul Länk till annan webbplats. där du med hjälp av kartan kan navigera runt och få en bra känsla för skolans miljöer utan att fysiskt behöva vara på plats.

.

V-huset entre, vvs verkstad, svets, elverkstad och el klassrum.

Hä.

Här kan du se våra bygghallar.

SL-kort till alla på järfälla gymnasium

Program i jakobsberg

GYMNASIESKOLA:

BYGG- OCH ANLÄGGNINGSPROGRAMMET

El- och energiprogrammet

VVS- och fastighets­programmet

INTRODUKTIONSPROGRAMMET

ANPASSAD GYMNASIESKOLA:

nationella programmet för estetiska verksamheter

individuella programmet

Film om Järfälla gymnasium i Jakobsberg