Petrus Jonsson

Varför sökte du till Järfälla gymnasium?

Jag sökte främst hit eftersom jag bor fem minuter bort. Så det är väldigt nära och väldigt skönt för mig – jag behöver inte gå ut kl. 06.00. Och jag tyckte att det verkade bra. Min mamma gick här en gång i tiden också

Hur är det att gå just ditt program?

Det är roligt och intressant. VI har flera speciella program för vår inriktning; vi har CAD, elektronik och mikrodatateknik som nästa år kommer bli mikroelektronik tror jag. Sen så har vi även programmering.

Hur är maten på skolan?

Den är jättegod. Vi har fått en ny kock, en ny matsal och nytt kök så det är en förbättring.

Vilken är din favoritkurs/ämne?

CAD, som står för Computer Aided Design, är väldigt intressant tycker jag. Det är kul att kunna bygga upp och flytta på modeller i ett tredimensionellt rum.

Vad gillar du mest i skolan?

Det är väldigt kul att vara med vänner men det är också roliga lektioner och vi gör många roliga experiment och labbar på till exempel fysiken.