VVS- och fastighetsprogrammet

vvs

Alexander Malmgren

Varför sökte du till Järfälla gymnasium?

Det var en slump. Jag var mest intresserad av programmet och så var Järfälla gymnasium det som låg händigast till för mig. Att det blev Järfälla gymnasium är jag glad över! Jag gillar skolan, jag trivs här – jag är född i området så jag känner många andra som går andra linjer.

Hur är det att gå just ditt program?

Att gå VVS är väldigt roligt. Jag gillar det speciellt eftersom jag alltid har varit intresserad av att jobba med händerna. Ingen vet ju hur det är när man börjar men här lär man sig mycket och det är en rolig linje. Man får lära sig att tänka mycket utanför ramarna, att lösa problem.

Hur är maten på skolan?

Maten är väldigt bra! Jag äter i matsalen så ofta jag kan.

Vilken är din favoritkurs/ämne?

Det är lite blandat, vi har flera stycken när vi är i vår verkstad så det är nog en av dem. Värmeteknik eller sanitetsteknik skulle jag säga.

Vad gillar du mest i skolan?

Att vara i vår verkstad, att arbeta med händerna och få testa på och jobba ordentligt.