SL-kort

Goda nyheter! Nu är det klart att alla elever på Järfälla gymnasium erbjuds SL-kort från hösten 2021. Skolan samarbetar redan idag med flera spännande företag och framstående utbildningar på högskolenivå, och tanken är att det ska bli fler:

- Vi jobbar stenhårt på att skapa ännu fler samarbeten med attraktiva företag och universitet. SL-kortet kommer ge oss större rörelsefrihet till studiebesök hos både befintliga och kommande samarbetspartners, säger Mariella Augustsson, rektor på Järfälla gymnasium.

Du som ska börja gymnasiet till hösten ska göra ditt val senast den 15 februari. Digitalt öppet hus och all info om samarbeten, program och flytten av de högskoleförberedande programmen till Bas Barkarby finns här på hemsidan.