Tårtkalas

Som vi har väntat! Och väntat! Vår plan var att redan i höstas bjuda in till en större 50-år fest, men än så länge behöver vi ta fortsatt hänsyn till Folkhälsomyndighetens rekommendation om att hålla avstånd ett tag till.

Därför börjar vi födelsedagsfirandet med att slå upp portarna till vår imponerande digitala Wall of fame!

Järfälla gymnasium 50 år

För just så är det. Sedan augusti 2020 har Järfälla gymnasium en 50-årig historik. Det då nybyggda gymnasiet invigdes år 1970 och namngavs till Jakobsbergskolan. Kika gärna in på Wikipedia där vi tillsammans med kommunarkivet i korthet sammanfattat skolans historik.

Elever äter tårta
Tårta
Fönster med ballonger där det står Järfälla
Thu Hang med två tårtor

Tårtkalas med Liveframträdande

Torsdag den 6/5 och onsdag den 12/5 uppmärksammarde vi födelsedagen tillsammans med eleverna, bland annat genom tårtkalas kl 10.30-13.00 i restaurangen. Fantastisk liveframträdande av Annelie, Vyctoria och Elie från SI3 som sjung och spelade i restaurangen.

Elie spelar piano
Vykctoria och Anneli sjöng och spelade
Annelie sjunger
Elever lyssnar på musik

Fortsatt firande Framöver

När pandemin är över kommer vi att bjuda in tidigare elever och personal, visa hur skolan ser ut idag och samla in alla de berättelser som finns där ute.