Grow Equal och Järfälla gymnasium syns internationellt!

WOW! Grow Equal UF och Järfälla gymnasium kommer att representera Järfälla och Sverige
med sitt fina samarbete med Järfälla Rotaryklubb, med boken ”Att vara fin oavsett färg”.

Rotary Institute Prague

14-19 september hålls den stora internationella konferensen ”Rotary Institute Prague 2021 Länk till annan webbplats.”. Mötet syftar till att lyfta fram goda exempel på lyckade samarbeten i Rotaryklubbarna i de deltagande länderna: Sverige, Grekland, Tyskland, Lichtenstein, Schweiz, Finland, Portugal, Danmark, Norge, Ryssland, Island, Polen, England, Irland, Holland, Belgien, Spanien samt Turkiet. Via tankeväckande inspirerande sessioner och talare, kommer de samarbeten länderna presenterar vara en källa till inspiration för övriga Europa.

Ung företagsamhet

Grow Equal UF drevs under läsåret 20/21 av Lihiem Aradom och Lovisa Länder. Lihiem är bokens författare och Lovisa bokens illustratör. Den målgrupp de riktar sig till är barn i åldrarna 6-9 år och de vill genom boken lära barn om allas lika värde genom att samt upplysa om rasism. Grow Equal nås via mail: growequal@gmail.com.

fotografier på Grow equal
Rotary logga

Utmärkelser

Årets Bästa Säljare 2021