Unga entreprenörer

Vinnarna från mässan ”Unga entreprenörer i Järfälla 2020”

Bästa affärsplan gymnasiet -
(utdelas av Handelsbanken i Jakobsberg) - Kaffesurret UF

Motivering: En spännande affärsplan med en nytänkande affärsidé, tydliga mål och en utmanande vision väl förankrad i en konkurrens- och marknadsanalys. Tjänsten är även banbrytande inom sitt kundsegment och skapar möjligheter för nya hållbara digitala möten för en ny kundgrupp

Bästa produkt (vara eller tjänst) – (utdelas av SEB i Jakobsberg) – EcoBee UF
Motivering:
Vi har valt en produkt som alla i hushållet behöver, superbra för miljön och som gör att vi slutar använda engångsartiklar.

Bästa marknadskommunikation – (utdelas av Swedbank i Jakobsberg) – EcoBee UF
Motivering: Företaget marknadsför en tilltalande, tydlig och enkel grafisk profil på produkten. De har en logotype som tydligt kommunicerar kopplingen till varan. Fångar kunders intresse via stor aktiv digital närvaro samt på lokala communites för att sprida intresse för sin hållbara produkt. De finns till och med redan att köpa i detaljhandeln på Clas Ohlson på Sveavägen – bra jobbat!

Bästa säljare – (utdelas av Järfälla Rotaryklubb, Rotary Kvarnen samt Fisk & Skaldjursbilen)
Gymnasiet: Sandra Bergerstam – Fabric Bags UF
Sandra har
* öppen blick för kunden
* känsla och engagemang för produkten
* god dialog

Gymnasiesärskolan: Shilan Hassanejad
Shilan har
* engagemang för kunden
* mångsidighet och förmåga att ge en helhetsbeskrivning av produkterna

Grundskolan: Lundskolan
Eleverna från Lundskolan beskriver med stor inlevelse sina mål och kommande yrkesbana om 30 år.

Årets Entreprenörskapspris – (utdelas av Nyföretagarcentrum i Järfälla, Företagarna i Järfälla, Fisk & Skaldjursbilen)Gymnasiet: EcoBee UF
Motivering:
Det företag som vinner årets Entreprenörskapspris har tagit fram en produkt som ger oss, tankar till gamla tiders skafferier, till syltburkar och långfil.
Vi måste tänka hållbart och långsiktigt. Årets vinnare har hittat en gammal produkt och förflyttat den till nutid.

Gymnasiesärskolan – Samtliga elever från Gymnasiesärskolan på Järfälla gymnasium delar på vinsten som Årets Entreprenörer med egenhändigt tillverkade ljushållare i betong. Ett arbete från ax till limpa där flera ämnen integrerats i elevernas arbete.

Grundskolan – Eleverna på Herrestaskolan i Järfälla visar ett stort engagemang och många innovativa tankar kring utveckling av framtida robotar som ska kunna hjälpa oss i vår vardag.

Årets Hållbarhetspris – (utdelas av Järfälla kommun) – EcoBee UF
Motivering: Genom att skapa denna produkt bidrar EcoBee UF till biologisk mångfald, ökad pollinering och lokal produktion av råvara. Produkten har även god potential att minska användningen av plats, vilket främjar en giftfri miljö och har en positiv effekt på klimatet.

Årets HBTQ-pris – (utdelas av Järfälla gymnasium) – Bamboo Bombastic UF
Motivering: ”Ett material som möjligen kan se svagt och bräckligt ut, men är starkare än man tror”
Vi är många inom HBTQ-communityn kan identifiera oss i JUST DETTA.
Därför är det med stolthet vi delar ut Järfälla Gymnasiums HBTQ-diplom till Bamboo Bombastic UF

Konstfackselev handleder estet
Tygpåsar
Uf Ecobi
Vinnare3 UF
Vinnare 3 UF

entreprenöriellt lärande

Mässan Unga Entreprenörer i Järfälla 2020 är ett tillfälle att möta, uppmuntra och och motivera barn och ungdomar i deras lärande. På plats finns även lokala aktörer från näringsliv och skola, alla med det gemensamma intresset för företagande, entreprenörskap och entreprenöriellt lärande.

entreprenörer, samhällsbyggare och arbetskraft

Unga Entreprenörer i Järfälla är ett samarbete mellan det lokala näringslivet och representanter för hela utbildningssektorn: för-, grund-, och gymnasieskolan i Järfälla kommun. Målet är att med gemensamma insatser uppmuntra och motivera morgondagens entreprenörer, samhällsbyggare och arbetskraft.