Järfälla gymnasiums elever på plats i Bas Barkarby

Dags för skolstart och Järfälla gymnasium har öppnat sina högskoleförberedande program i nya lokaler i Bas Barkarby. Här blir eleverna granne med näringsliv, kultur och idrott och får fantastiska möjligheter till utveckling och lärande.

Elever och lärare som står vi den ballong

Elever och lärare på Järfälla gymnasiums högskoleförberedande program är på plats i sina nya lokaler i Bas Barkarby och ser fram emot en spännande termin. Bas Barkarby är en helt ny plats där näringsliv, utbildning, kultur och idrott möts.

I samma hus kommer det förutom Järfälla gymnasium också att finnas kontorslokaler, idrottshall, blackbox, bibliotek, konsthall, danssal, gym och restaurang. Det blir en fantastisk miljö för de elever som vill vara i ett härligt, energifullt och utvecklande sammanhang under sin gymnasietid.

– Med placering i Barkarby befinner sig våra elever i ett nav av företag och organisationer som kopplar till våra utbildningar. Det är en kittlande känsla att få se eleverna på plats, upprymda och förväntansfulla i en av Stockholmsregionens allra nyaste skolor, säger Mariella Augustsson, rektor på Järfälla gymnasium.

Elever sitter i matsalen
Två tjejer framför lampor

Samarbete med universitet och företag

På våra högskoleförberedande program får eleverna ta del av innovativa samarbeten och knyta kontakter med universitet och företag. De här programmen flyttar Järfälla gymnasium till Bas Barkarby:

• EK - Ekonomi
  • ES - Illustration och grafisk formgivning