SM i UF i Göteborg

Efter två digitala SM i Ung Företagsamhet var det återigen dags för ett fysiskt evenemang. Efter att i flera decennier arrangerats i Stockholm var det nu Göteborg som för första gången stod värd för mästerskapet. SM i Ung Företagsamhet hölls 23-24 maj på Svenska Mässan och bestod av två olika delar. Dels ställde 226 UF-företag ut sina företagsidéer och produkter i mässhallarna, där allmänheten var välkommen, och dels tävlade företagen om SM-guld i 16 olika kategorier. Varje tävlingskategori hade en jury med representanter från näringslivet som väljer ut de skarpaste företagen.

Preloved Plastic UF

Järfälla gymnasium och Stockholms län representeras av Preloved Plastic UF Länk till annan webbplats. vars affärsidé är: Har du precis som vi ett miljötänk i fokus och vill göra skillnad? Vi vill uppmärksamma miljöproblem samt erbjuda unika accessoarer som är handgjorda av 100% återvunnen plast.”

Sveriges främsta ungdomsledare

Glädjande nyhet var att Salma Khalid vann ett SILVER på SM i UF som en av de främsta av Sveriges unga ledare. Preloved Plastic UF tävlade i kategorin ”Årets hantverkare 2022” och representeras av Naya Mirza (VD), Marcus Shamoun (Ekonomi) samt Salma Khalid (Marknadsföring) i Göteborg. Här kommer några bilder från montern som bland annat besöktes av entreprenören Magnus Helgesson.

Elevhälsan på skolan står i dörren och hälsar välkomna
Montern på mässan
Bild på framsidan av fortnox

Företagets produkter

Företaget tillverkar fem olika produkter; armband, örhänge, halsband, nyckelringar & glasunderlägg. Produkterna är handgjorda av återvunnen plast. Med plasten “HDPE 02” som är smältbar, tillverkas färgglada & hållbara accessoarer. Preloved Plastic UF vill att människor ska kunna köpa snygga accessoarer & samtidigt kunna bidra till en förbättring av miljön. Att accessoarerna är bland annat snygga, unika, enkla att bära och miljövänliga skapar ett mervärde för kunden.

örhängen
Elevhälsan på skolan står i dörren och hälsar välkomna
Nyckelring som ett e

Grattis Salma KHALID till silvret

Salma Khalid utsågs till en av de främsta ungdomsledarna i Östra Sverige på SM i UF Göteborg.

UF logga
Bild på namnen på de som nominerats till årets unga ledare